Jak wygląda życie aparatki?

Uwaga!!!

Post został napisany na podstawie własnych obserwacji i moich doświadczeń.  

1. Zakładanie
Zakładanie jednego łuku trwało u mnie około 30 minut. Nie było to bolesne. Ortodonta włożył mi do ust  specjalne „urządzenie”, dzięki któremu zęby były widoczne. Później do buzi został włożony odsysacz do śliny. Gdy już wszystko było przygotowane, ortodonta zaczął zakładać mi aparat.

2. Początki
Przez pierwszy tydzień w ogóle nie odczuwałam bólu i spokojnie mogłam funkcjonować w życiu codziennym. Niektórzy jednak muszą brać tabletki i kładą się do łóżka, ponieważ ból nie pozwala im w niczym działać.

3. Jedzenie
W pierwszych dniach musiałam bardzo uważać na twardość produktów. Najczęściej jadałam musy owocowe albo kaszki dla dzieci.Podczas swojej przygody z aparatem trzeba uważać, aby nie doprowadzić do odczepienia się drutu od zamka. 

4. Higiena
  Szczotkuje zęby  po każdym posiłku, aby uniknąć zalegania drobinek jedzenia pomiędzy częściami aparatu.

5. Wizyty kontrolne
Podczas takich wizyt ortodonta podkręca łuk i trwa to około 10 minut. Całość jest bezbolesna.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak być wzorową uczennicą?

Maseczki

O mnie